Saturday 7 January 2012

MODUL 2 SEMESTER 2

Assalamualaikum....
Fuhhh, hari ni penat betul laa.. sangat2 la penatnye..
Mane taknye, hari ni budak2 part 2 ade modul @ nama saintifiknye "latihan dalam kumpulan"..hihi
Sebelum ade LDK ni kitorang kena berkumpul kat Dewan Kuliah 2 tapi untuk budak course aku AC120 and ngan bebudak SUKAN REKREASI / SPORT REC.
Aku, wanie n nadia bergerak dari kolej DAHLIA 2 dalam pukul 8..
Awalkan kitorang?? Actually sje nak p awal sebab nadia la beria suh pi awal2 sebab takut takde tempat, lagipun bebudak sport rec kan ramai..
Tapi memang betul pun, sampai2 je kat dewan kuliah tu, tengok2 dah penuh dah..
Nasib baek la ade lagi tempat kosong tapi belakang sekali..hihi (tak ape asalkan dapat tempat duduk) ^^
Sementara menunggu ceramah tu start, aku sempat mengunyah biskut untuk melapik perut yang sentiase nak mintak makanan nii..hihi
And dengan baik hatinye aku telah memberikan biskut itu kepada bella, (1 pack tu, dalamnye ade 3)
Baek hatikan aku ni,suke share2..^^
As usual, budak2 perempuan la yang dah datang dulu, kebanyakan bebudak AC120 la..hihi
Then aku terkejut gak la sebab aku ingatkan bebudak laki course aku yang akan sampai dulu tapi bebudak sport rec yang sampai awal dari dorang..
Wahhh, memang semangat betul la bebudak sport rec nii..
Tapi, kenapa la bebudak sport rec ni kebanyakannye hensem2 ek?? hihi
Sempat jugak la aku mengusya mamat2 yang ade terutamanya bebudak sport rec la..hihi
Time ceramah tu agak best la gak tapi aku ngantuk gile..
Disebabkan aku tak nak ngantuk,sempat gak la aku melayan lagu..(kurang la sikit ngantuk aku)..hihi
Habis je ceramah kitorang dapat breakfast yang sangat2 sedap!! (roti and air mineral je pun) =.=
Start modul around 11 mcam tu laa..kali ni modul kurang best sebab langsung takde yang aku kenal..
So, agak nervous la masuk dalam Bilik Kuliah 12 tadi..
Buat bodo sudah..hihi
Tapi tadi oke la, masuk2 jew tadi terus berkenalan ngan budak pure akaun her name is zaty..
Then start jew modul kitorang secare individual kena introduce ourself..
Tapi kena lukis gambar yang kononnye muke kite sendiri..haha
Memang hancus la kan aku nak lukis2 nii..
Tapi yang aku tengok budak2 laki semua nye lukis cantik2 kot..
Jeles aku tengok..=.=
Lepas introduce diri kena wat 4 group and aku dapat group yang 1st skali..
Dorang semua oke2 jew..kirenye bole la bekerjasama dlm team..
Credit kat 3 orang budak laki ni (sori tak ingat nama) sebab dorang ni agak sporting sikit la,
Tak la macam yang lagi sorang tu..muke poyo gile, taknak senyum plak tu..
Sakit ati jew tengok..tapi lantak die la kan..
Nasib la dalam group aku tu ade la budak laki yang hensem, tapi name die aku lupe laa..hihi ^^
Sedap je mate memandang..hihi
Ok, 1st aktiviti tadi tiap group dapat 1 gambar then kena wat lagu berdasarkan gambar tu..
Group aku dapat gambar kucing and tikus..
Fikir punye fikir, kitorang decide nak gune lagu "wonderpet!" ^^
        "Si kucing, Si kucing die datang,
          mahu menangkap anak tikus dalam kesusahan,
          kami tak besar dan kami tak kuat,
          bila berkerjasama semua jadi mudah
         yeay! si tikus! yeaaayy!!"
Haha, simple gile kot lagu ktorang..
Malas nak wat panjang2..hihi
Group lain de yang dapat bangau, gajah and kura2..
Yang dapat bangau tu memey x bpe nak aci la sebab bangau dah memang ade lagu..
Tapi diorang ni kreatif la gak sebab dorang tukar lirik..
Habis jew wat lagu tu kitorang diberi rehat sampai kul 2..
2 sharp kena masuk balik dalam bk12 yang sejuk gile tuu..(bole menggigil kot) hihi..

Okey, untuk aktiviti yang kedua plak kitorang kena main" radio buruk"..
Alaaa, yang orang 1st kena hafal 1 statement then bisik kat orang then passing2 la statement tu..hihi
Orang last yang cakap balik statement tu semuanye salah kot..hihi
Nasib la bukan aku yang jadi orang last..
Kalau tak hancuss laa...hihi
Pastu kitorang kena maen game si pekak, bisu n buta..
Kesian kat semua yang jadi volenteer tu..
Budak hensem group aku tu jadi si bisu..
Kesian die kena selefon tape mulut die..(tapi still hensem...heee~~)
Game die simple jew, si buta kena amik makanan yang ade kat dalam bk12 tu..
Si buta dengan bantuan si pekak kena cari makanan tu dengan dibantu oleh si bisu..
Tapi kitorang yang ade kat situ kena menghalang team yang lain dengan wat bising..hihi
Kitorang yang lagi penat dari si pekak, si bisu and si buta...^^
Then, next activity kena lukis gambar bebas..fasilitator bg arahan, tapi kite langsung xbole nak tanye..
Macam2 la benda yang di lukis..
Last2 sebenarnye kena lukis rumah jew kot..hihi
Then kena wat macam2 expression dengn menggunakan perkataan "SAYANG"
Hehe, lawak kot....have fun gak laa... =)
Pastu aktiviti semua dah boring..sampai la balik.....
Sempat gak tengok budak hensem sebelum balik...heee~

No comments:

Post a Comment